Sesam ProductionPop Jazz Konservatorio Animaatio

Järnin Ääni: Taideharrastusta vailla!

3.11.2015

Paikallisessa lehdessä oli juttu lapsista, joilta oli kysytty, millainen on hyvä taideteos.

Hyvä taideteos on lasten mukaan esimerkiksi sellainen, jossa kissalla on tikun päässä pallo ja pallon päällä on vielä koira. Minustakin se olisi huikea teos. Tosin lapset saattoivat tarkoittaa eläviä otuksia, ja äkkisiltään jäin miettimään, kuinka ison kissan pitäisi olla suhteessa koiraan tai palloon.

Piirustus

Kuva: Amusa.fi

Taide edellyttää ennakkoluulottomuutta ja halua kokeilla jotain pähkähullua. Syksy on jo niin pitkällä, että moni kansalaisopiston aloittanut harrastaja on jo saanut ensimmäiset taideteoksensa valmiiksi. Ensi keväänä kirjastot ja kunnantalot täyttyvät lukukauden aikana väännetyistä teoksista. Toivottavasti joukossa on paljon yllättäviä teoksia!

Itse olen kaivannut elämääni jotain taideharrastusta. Joskus yritin lähteä laulukouluun. Se epäonnistui surkeasti. Toisena syksynä lähdin bändikurssille, siitäkään ei tullut mitään. Parin vuoden ajan onnistuin käymään harrastajateatteriryhmässä, mutta sekin jäi muuton vuoksi.

Olen asunut vuoden uudessa kotikaupungissa. Pikku hiljaa alkaa tuntua siltä, että pitäisi löytää joku muukin harrastus kuin kirjoittaminen. Toisaalta, voin pohtia asiaa vielä tämän talvikauden. Mikäs tässä kiire, valmiissa maailmassa?

Sari Järn

Sari Järn

Julkaisija: Amusa Kulttuuritori/MJ-S (info a amusa.fi)

Takaisin

Kommentit

Lisää kommentti

Verkkovaraani 2010