Pop Jazz Konservatorio AnimaatioSesam Production

Saara Aalto mukaan Englannin Dancing on Ice –menestysformaattiin!

5.10.2018

Wild Wild Wonderland –kiertueensa Glasgow’sta tiistaina aloittanut Saara Aalto on mukana Englannissa ensi vuoden tammikuussa käynnistyvässä Dancing on Ice –ohjelmassa.

Kyseessä on Englannin suosituimpiin viihdeohjelmiin kuuluva show, joka ohitti viime vuonna katsojaluvuissa mm. saman kanavan X Factor-ohjelman, jossa Saara kilpaili vuonna 2016. Dancing on Ice on paljastanut kilpailijoitaan vähitellen tällä viikolla. Saaran lisäksi kilpailemassa ovat mm. näyttelijä Richard Blackwood, Pussycat Dolls –bändin laulajana toiminut Melody Thornton, kuuluisa tanssijakoreografi James Jordan, Simon Cowellin perustaman Westlife -poikabändin laulaja Brian McFadden sekä Gemma Collins, joka on yksi Englannin tunnetuimpia tosi-tv -tähtiä. Show alkaa Englannissa ITV 1 -kanavalla tammikuussa 2019.

Saara dansing on ice

Kuva: Warner Music

”Ihan uskomatonta, että minut pyydettiin mukaan näin isoon brittiläiseen TV-show’hun. Tuotantoyhtiön ihmisillä oli suut auki, kun kerroin, että oikeastaan kaikki suomalaiset osaavat luistella. Monet brittiläiset eivät ole koskaan edes kokeilleet luistelemista, sen takia tällä show’lla on maassa suuri viihdearvo. Itse olen luistellut lapsena aika paljon, joten luulen, että minulla on pieni etumatka muihin kilpailijoihin ainakin aluksi. Minulle on kerrottu, että kilpailijat ottavat kisan aika tosissaan ja kehittyvät huimasti treenikauden aikana, joten nyt mun on todella annettava kaikkeni!! Olisi aivan huippua, jos suomalainen jääprinsessa voisi voittaa tämän kisan!”, kommentoi Saara tunnelmiaan kilpailun alla.

Luisteluharjoitukset ohjelmaa varten alkavat lokakuussa Englannissa, mutta Saara on saanut erikoisluvan harjoitella Suomessa suomalaisen valmentajan kanssa käynnissä olevan Wild Wild Wonderland -kiertueensa takia.

Kiertueensa Suomen keikat Turusta lokakuun 17.päivä aloittavalla Saaralla on jo selvät suunnitelmat treenien hoitamiseksi:

”Tulee todella hauska, mutta rankka Suomen kiertue; olen aamulla jäähallissa treeneissä ja sieltä suoraan keikalle! Kiertueen jälkeen lennän suoraan Lontooseen, jossa alan treenaamaan luisteluparini kanssa. Treenaamme intensiivisesti vuoden loppuun asti. Olen todella innoissani, että saan olla taas osa ITV-kanavan perhettä, ja pääsen tekemään jotain aivan uutta."

Dancing on Ice on Englannissa kehitetty formaatti, jossa julkisuuden henkilöt opettelevat luistelemaan, esiintyvät yhdessä luisteluparinsa kanssa sekä taistelevat viikoittain tuomariston ja yleisön äänistä ja jatkopaikasta. Show pyöri Englannissa alun perin vuosina 2006-2014 ja palasi ITV:lle uudestaan tänä vuonna. Ensi vuonna käynnistyy show’n yhdestoista kausi. Nelonen esitti ohjelman suomiversion vuonna 2013.

Julkaisija: Amusa Kulttuuritori / TN (info a amusa.fi)

Takaisin

Kommentit

Lisää kommentti

Verkkovaraani 2010