Syyskuulle suunniteltu sisustus- ja designtapahtuma Habitare siirtyy toteutettavaksi tämän vuoden marraskuussa. Uudet päivämäärät ovat 25.-29.11.2020. Siirto myöhempään syksyyn mahdollistaa tapahtuman laadukkaan toteuttamisen yhdessä asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa.
Kulunut kevät on mullistanut monien tapahtumajärjestäjien suunnitelmia, ja muotoilualan tapahtumat niin Suomessa kuin kansainvälisesti ovat muokanneet aikataulujaan. Syyskuulle suunniteltu, alan johtava sisustus-, design- ja huonekalutapahtuma Habitare on päätetty siirtää marraskuulle. Uusi ajankohta on 25.-29.11.2020. Siirto mahdollistaa laadukkaan tapahtumatoteutuksen ja antaa väljyyttä järjestelyaikatauluihin erityisesti näytteilleasettajina oleville yrityksille.
“Korkeatasoisen Habitaren järjestäminen vaatii meiltä ja koko toimialalta paljon valmistelua, varautumista ja suunnittelua. Muuttuneessa tilanteessa Habitaren alkuperäinen ajankohta syyskuun puolessa välissä tuntui tulevan liian vauhdikkaasti. Keskusteltuamme alan toimijoiden kanssa totesimme, että tapahtuma siirto takaa paremmat mahdollisuudet laadukkaan ja kansainvälisen tapahtuman järjestämiselle”, myyntiryhmäpäällikkö Lumia Ankkuri Messukeskuksesta toteaa.
50-vuotias Habitare tukee loppuvuoden sesonkikauppaa
50. juhlavuottaan viettävä Habitare käynnistää hyvin loppuvuoden sesonkikaupan marraskuun lopulla. Habitarea tukee myös uusi verkkototeutus, joka niin ikään esittelee ja syventää Habitaren teemoja ja sisältöä sekä esittelee näytteilleasettajia.
“Olen erittäin iloinen voidessamme järjestää tapahtuman juhlavuodelle ja tarjota kävijöille Habitaren laadukasta sisältöä”, Habitaren luova johtaja Laura Sarvilinna toteaa.
Habitaren näytteilleasettajien osallistuminen siirtyy automaattisesti uuteen ajankohtaan. Lipun ostaneille kävijöille lähetetään uusi lippu lähempänä tapahtuma-ajankohtaa, ja tarpeen mukaan lipun voi myös halutessaan käyttää muussa Messukeskuksen järjestämässä tapahtumassa syksyllä 2020.
Messu- ja Tapahtumajärjestäjät Ry:n asiakaskysely: 74 % kävijöistä haluaisi heti messuille
Tapahtumille näyttää olevan tilausta, sillä messualan tuoreessa asiakaskyselyssä 74 % vastaajista ilmoitti haluavansa tulla messuille heti, kun heitä kiinnostava tapahtuma taas järjestetään. Kesäkuun alussa tehtyyn kyselyyn vastasi yli 8 000 suomalaista.
Messukeskus on tehnyt paljon työtä turvallisen messukauden avaamiseksi.